Hvordan søgemaskineoptimering kan hjælpe dig i din internetvirksomhed

Søgemaskiner er de første ting Internet surfere kigge efter, når de søger efter varer eller tjenesteydelser. Derfor søgemaskineoptimering er et vigtigt begreb, som du gerne vil lære om. I dag er tusindvis af steder ved at blive etableret på nettet, og der er en masse konkurrence på alle områder. Hvordan ville du være i stand til at gå videre og drage fordel af alle de tusindvis af websteder, der er ved at blive etableret? Enkel, ville du nødt til at bruge søgemaskine optimering for at få dit websted til at blive rangeret højere i placeringerne.

Hvad er søgemaskineoptimering?

SEO er processen med at opnå en høj placering i Googles søgeresultater. Dette gøres ved hjælp af forskellige metoder, der omfatter målretning af et bestemt søgeord, der er almindeligt for folk at søge efter, ændre dit websted for at opfylde kravene i søgemaskinen og tilføje yderligere indhold til dit websted for at gøre det mere tiltrækkende for søgemaskinen.

Hvordan ville du vide, om dit websted er blevet optimeret?

For at kontrollere, om dit websted er blevet optimeret, kan du gå til Google og skrive site:siteurl.com. URL-adressen på dit websted vises i søgeresultaterne. Hvis Google har fundet og indekseret dit website, kan du se ordet i søgeresultaterne.

Søgemaskine: Hvad betyder det?

Søgemaskiner er edb-programmer, der hjælper netto surfere til at finde, hvad de leder efter på nettet. Google, Yahoo og MSN er eksempler på de meget populære søgemaskiner. De hjælper folk med at søge efter relevante websteder, der hjælper dem med at forstå relaterede oplysninger.

Før søgemaskinen indekserer og tjener dit websted, det tager et kig på din titel, søgeord og beskrivelse. Ud fra disse oprettes der en liste over andre relevante søgeord, der er relateret til din titel og beskrivelse. De logiske er taget mere i betragtning end dem, der ikke er.

Hvad er et nøgleord?

Et søgeord er et ord eller en sætning, der relaterer til dit emne og vil hjælpe dig med at få rangeret højere i søgemaskinens resultater. Det er vigtigt at vælge de rigtige søgeord.

For eksempel, hvis dit søgeord er “tune up dit køretøj” er det bedre at vælge søgeordet som “tune up”.

towatch

Det er meget vigtigt at have dit søgeord i din titel.

Sidetitel:Skriv en kort beskrivelse af webstedet. Sæt nøgleordet i beskrivelsen, og medtag ordet i titlen. Google og MSN feder automatisk nøgleordet, når de viser dit website i søgeresultaterne, hvilket kan ses af de fremhævede ord, når du holder musen over listen.

Nøgleord:Vælg med omtanke. Brug de ord, som folk er mest tilbøjelige til at søge efter, når de leder efter det produkt eller den tjeneste, du sælger. Du kan bruge Googles søgeordsværktøj til at hjælpe dig.

ofte stillede spørgsmål. Se efter de søgeord, som dine potentielle kunder muligvis bruger, og find ud af, hvilke der bruges ofte nok af søgemaskinebrugere til at gøre dit websted sandsynligvis opført, når de foretager en søgning.

Bemærk: De ord, du vælger, gør en stor forskel i, hvor meget trafik du modtager. Jo mere specifik du er den trafik, du modtager, jo flere betalende kunder vil du tiltrække.

Indhold:Webkopi, der sælger. Indhold, der overbeviser og tiltrækker kunden til det punkt, at de bliver kunde og holder dem på webstedet, selv når de ser tilbud, der er tilgængelige for andre virksomheder.

Navigation:Navigation og brugervenlighed. Jo lettere dit websted er for både brugere og søgemaskiner til at navigere, jo højere søgemaskiner vil rang dit websted.

Site Maps:Site kort indeholder “crawlerable” links til hver af siderne på dit websted, samt “crawlable” links til hver af siderne i andre websteder, der linker til dit websted. Dette hjælper søgemaskinerne nemt navigere dit websted, som vil gavne dine besøgende, hvilket sparer tid og kræfter.

Domæne:Det er vigtigt at vælge et domænenavn, der indeholder nøgleordene for dine produkter eller tjenester og gør det nemt for folk at huske. Der er mange domæne til rådighed, og det er vigtigt at vide, hvilke der er bedst for dig.

Website:Opret din hjemmeside for at sælge dit produkt eller din tjeneste. Det er vigtigt at bruge søgeord, der passer til dit produkt eller dine tjenester. Vær altid meget forsigtig, når du vælger dit domænenavn.

Indsendelse af søgemaskine:Søgemaskinerne kan ikke finde dit websted, hvis du ikke sender din webadresse til dem manuelt. Brug søgeord, der passer til din branche. Hvis du ikke er sikker på, hvilke søgeord der er passende gå til de vigtigste søgemaskiner og finde, hvad søgeord synes at være passende derefter bruge dem.

Søgemaskineoptimering (SEO): Når dit websted er oprettet, skal du sørge for, at det er korrekt optimeret til at få høje placeringer.

Nøgleord:Forbered nøgleord i overensstemmelse hermed. Hvis du er usikker på, hvilke søgeord du skal bruge, skal du gå til et roligt sted og undersøge det. Derefter skal du finjustere dine søgeord for at sikre, at de beskriver dit webindhold bedst.

Skriv kommentar